Home

VELKOMMEN

Her finder du holdtider, workshops og andre aktiviteter og tilbud. Hvis du gerne vil orienteres direkte kan du sende en mail og komme på min mail-liste. Ca. hveranden måned sender jeg nyhedsmails ud.

 

 

HATHA YOGA

 

Hatha Yoga kan have mange udtryk. Fælles er, at vi arbejder med kroppen gennem Asanas (yogastillinger), åndedrættet og sindet.

Efter en yogatime vil du føle dig lettere, mere energisk og løftet - og forhåbentlig lidt tættere på dig selv, end da du kom. Hver klasse hos mig afsluttes med en kort meditation inden afspændingen. Nogle gange afsætter jeg tid til den dybe Yoga Nidra, som er en helt særlig form for indre rejse, der bl.a. indeholder en beslutning, du planter i dit sind som et frø.

Det meditative ligger i hele yogaprogrammet som en rød tråd, og du trænes i at kontakte de dybere lag i dig selv.

 

Når vi dyrker yoga, er vi i nuet, vi lægger fortid og fremtid væk for en stund. I yoga forsøger vi at standse sindets bevægelser, altså at blive stille og indadlyttende og åbne for, hvad der end måtte vise sig at være vores sande jeg.

AKTUELT:

 

 

Midsommeryoga i juni

Chakraweekend i september

 

Følg mig på Facebook: se og klik "synes om" ved jensen-yoga. Hver søndag kommer der en lille inspiration i form af et program, en video eller andet.

 

De ugentlige hatha-hold: Nye forløb er startet, men du kan stadig nå at komme på om mandagen kl. 15 eller 17!

 

Restorativ yoga: Enkelte ledige pladser frem til sommerferien - se under menupunktet!

 

For yogalærere:

Efteruddannelse i restorativ yoga.

Forårets forløb i Vejle er i fuld gang.

 

Hvis du er interesseret i at komme på et hold enten i efteråret 2017 eller foråret 2018 - så skriv endelig.

 

Stadig 7 pladser på efterårets forløb i København og i Vejle.

 

 

 

Restorativ yoga

 

En nyere yogaform, som indiske B.K.S. Iyengar har lanceret. I Vesten er den først og fremmest undersøgt, videreudviklet, og udbredt af amerikaneren Judith Lasater. Her bliver kroppen ved hælp af store mængder udstyr (!) støttet ind i siddende og liggende stillinger hvor man kan være i længere tid. Det kaldes nogle gange "aktiv afspænding", og det føles uendeligt velgørende. Kroppen åbnes og påvirkes på et dybt plan, og bagefter kan man opleve at der sker en udrensning i dagene efter. Den psykiske hvile kan bedst sammenlignes med den tilstand man arbejder med i Yoga Nidra, en hvile hvor tankestrømmen stilnes, tiden ophører, man ER bare. Jeg kører kurser 1 gang pr. måned, og man kan tilmelde sig til ét eller flere kurser ad gangen.